סידור קבלת שבת בנוסח קיבוצי- להבות חביבה

 בעמוד זה ניתן לקרוא ולהוריד את חוברת נוסח קבלת השבת הקיבוצית של קיבוץ גבעת חביבה, כפי שהתעצבה והתגבשה בתהליך משותף של התנועה הקיבוצית במשך עשרות שנים. קבלת השבת הקיבוצית שואבת השראה מהטקס המסורתי וממקורות היהדות ומבוססת על רצון להפגיש בין מקורות התפילה המסורתיים לבין אורח החיים הקיבוצי-חילוני והחיבור לעולם המודרני. היא מכילה קטעי תפילה מתקופת המקרא ובית שני, כמו גם קטעים ויצירות שנכתבו בדורות האחרונים.

בסידור זה שולבו קטעי התפילה המסורתיים לצד קטעי הגות ושירה מודרניים, מתוך רצון לתת ביטוי לכלל העדות והמנהגים הקיימים בקהילות ישראל לאורך הדורות והוקרה של האפשרות להחזיק באמונות דתיות שונות. הוא מורכב משלושה חלקים עיקריים: תפילה, שירים וקטעי קריאה, ומכוון לתת ביטוי למרכיב האישי, המשפחתי והקהילתי של קבלת השבת. ניתן למצוא בו את טקס הדלקת הנרות, ברכת 'בורא פרי הגפן' ו-'המוציא' לצד שירים שנכתבו בעת האחרונה, מסורות חדשות שהתפתחו בקיבוץ ומקום להבעה אישית.

ראשי הפרקים של החוברת:

הקדמה וקטעי השראה ושירה לפתיחה

הדלקת הנרות

הברכה על היין

ברכת 'המוציא'

פרשת השבוע בהתייחסות אישית ומשפחתית.

לנוחיותכם, הוספנו כאן גם חוברת בעריכתנו (הניתנת להורדה בפורמט doc), המכילה את כל הטקסטים והשירים מסידור קבלת השבת המקורי, יחד  עם קישורים לביצועים המוזיקליים של השירים ביוטיוב.