בקטע זה ניתן להאזין להקלטה של ולצפות בנוסח המלא של הקדיש, כפי שמקובל בכלל קהילות ישראל, בליווי כתוביות עם תעתיק הברכה לאנגלית. הקדיש הוא קטע מתוך תפילת העמידה (תפילת קבע), אשר מתפללים הן בשבות וימים טובים והן בימי חול. הקדיש נאמר מספר פעמים במהלך התפילה, ומבטא את האמונה היהודית בקדושת האל והקשר המיוחד של עם ישראל עמו. נוסח הקדיש המקובל בכלל קהילות ועדות ישראל כתוב בארמית, למעט הסיומת בעברית ('עושה שלום במרומיו…'). עם זאת, נכתבו במרוצת הדורות גם גרסאות פחות מסורתיות של הקדיש בעברית בלבד.

בד"כ הקדיש (או הגרסה המקוצרת שלו, הנקראת גם 'חצי קדיש') נאמר ללא לחן מוזיקלי, ע"י שליח הציבור המוביל את התפילה. עם זאת, ישנן גרסאות של הקדיש הייחודיות ונאמרות ע"י אדם הנמצא במעמד מסוים, כמו אבלים או רבנים: הקדיש שנאמר בד"כ ע"י רבנים מכונה 'קדיש דרבנן', ומוקדש לזכר רבנים ותלמידי חכמים שנפטרו, בעוד שהקדיש הייחודי לאבלים (מי שקרוב משפחתו מדרגה ראשונה נפטר במהלך השנה האחרונה) נקרא 'קדיש יתום' ונאמר ע"י האבלים בבית הכנסת בחלק המיועד לכך במהלך התפילה.

בשבת, הקדיש נאמר כחלק מתפילת העמידה ('שמונה עשרה') בשחרית (לפני קריאת התורה) ובמוסף (לאחריה).

על פי הנוסח האורתודוכסי, על מנת לומר קדיש (מכל סוג שהוא) ישנה חובה הלכתית להימצאותם של לפחות עשרה גברים בני מצווה ('מניין') בבית הכנסת. זרמים אחרים בעולם היהודי (בעיקר הרפורמי והקונסרבטיבי) סופרים למניין גם נשים.

הגרסה המבוצעת כאן הוקלטה בידי הרבה אהובה זקס ולקוחה מתוך ערוץ youtube rabbi, המאגד מבחר גדול של הקלטות טקסים וברכות מהעולם היהודי. בגרסה זו הקדיש נאמר בליווי לחן אשכנזי-אמריקאי, על אף שבד"כ הקדיש נאמר ללא לחן כלל, אלא באמירה בלבד.

נוסח הקדיש המלא:

יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵיהּ רַבָּא. (הקהל עונה: אמן)  בְּעָלְמָא דִּי בְרָא, כִרְעוּתֵהּ. וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ, וְיַצְמַח פּוּרְקָנֵה, וִיקָרֵב מְשִׁיחֵהּ (אמן).  בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל, בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב, וְאִמְרוּ אָמֵן. (הקהל עונה: אמן וממשיך לומר את הפסוק הבא: [יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. יִתְבָּרַךְ]).

יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ, לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. יִתְבָּרֵךְ, וְיִשְׁתַּבַּח, וְיִתְפָּאֵר, וְיִתְרוֹמָם, וְיִתְנַשֵּׂא, וְיִתְהַדָּר, וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל, שְׁמֵהּ דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא (אמן).  לְעֵלָּא מִן-כָּל-בִּרְכָתָא וְשִׁירָתָא, תֻּשְׁבְּחָתָא וְנֶחֱמָתָא, דַּאֲמִירָן בְּעָלְמָא, וְאִמְרוּ אָמֵן (אמן).

יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא וְחַיִּים טוֹבִים עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל וְאִמְרוּ אָמֵן (אמן).

עֹשֶׂה שָׁלוֹם (בעשרת ימי תשובה: הַשָׁלוֹם) בִּמְרוֹמָיו הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ, וְעַל כָּל-יִשְׂרָאֵל וְאִמְרוּ אָמֵן. אמן